⭕️✍️تلنگری بسیار زیبا ،خواندنی و آموزنده


بزرگترین درد بشری در قردن بیست و یکم

🌀🏵♻️🌀🏵♻️🌀


اقای خاویر کرمنت میگوید یک روزی نشسته بودم سر میز با خانمم صبحانه بخورم ، گفتم که " خانم ! من سه چهار ماه است نه دخترم را دیدم نه پسرم را دیدم ( هر دو دانشجو ) کجا هستند ؟ " خانمش گفت " انها همینجا هستند ولی طوری میاییند یا تو نباشی یا خواب باشی که چشمشان تو چشمت نیافتد " خاوییر گفت" چرا ؟"


خانمش گفت " برای اینکه از بس بیتربیتی از بس بی ادبی همه را پائینتر از خودت میبینی ، تیکه میاندازی مسخره میکنی ، طعنه میاندازی ، لودگی میکنی . فخر فروشی مال اموال ثروت خسته شدم من هم میخواهم طلاقم را بگیرم این آخرین صبحانه و تمام "


خاوویر میگفت " یهو چاقو دراوردی ، مسلسل دست گرفته ولوله اش را گذاشت روی سینه من و دارد شلیک میکند ، همش هم راست میگوید "


گفتم "خانم میشود خانمی کنی و به من یک ماه مهلت بدهید تا من برم آدم شوم "


خانم گفت " من دو ماه به تو فرصت میدهم ، اما برو آدم شو " گفتم "چشم"


خاوییر گفت

" دیدم زنم راست میگوید . تمام این صفاتی که گفت در من وجود دارد "


به رفیق روانشناسم مراجعه کردم و ماجرا را برایش تعریف کردم . روانشناس گفت " خودت را معرفی کن"


( یعنی خودت را بشناس 

🔻من عرف نفسه فقد عرف ربّه  

🔻بل الانسان علی نفسه بصیره

🔻یکى از یاران امام صادق (علیه السلام ) سؤ ال کرد: ما حد المرض الذى یفطر صاحبه ؟ میزان آن بیمارى که مجوز افطار است چیست ؟ امام در جواب فرمود: بل الانسان على بصیرة ، هو اعلم بما یطیق : ((انسان از وضع خود آگاهتر است و بهتر مى داند چه اندازه توانائى دارد)). تفسیر نمونه جلد 25 صفحه 273  )


کسی بهتر از خودت نمیداند که تو چه کاره هستی با خودت رو راست باش و به خودت دروغ نگو


روانشناس کاغذ A4 به من داد و گفت درباره خودت بنویس و طول کشید ولی بالاخره نوشتم و به او دادم


پرسیدم مشکلم چه هست ؟ 

پاسخ داد که تو بی شعور هستی.

گفتم

"بی شعور پدرته" چرا فحش میدهی گفت اتفاقاً پدرم بی شعور بود اما مداوا شد

گفتم

بی شعور مادرته روانشناس گفت مادرم هم همینطور بود اما مداوا شد


گفتم

 " بی شعور خودتی " روانشناس گفت خودم هم بیشعور بودم ولی یک دو سالی است که مداوا شدم


گفتم " فحش میدهی " روانشناس گفت " بی شعورا فحش میدهند و من الان سالم هستم "


روانشانس گفت بی شعوری بدترین درد جامعه بشری است


تو میفهمی کبر بداست و متکبری

میفهمی متلک گفتن بد است و میگوئی

میفهمی حرف زشت زدن بد است و میگوئید

میفهمی...

گفتم "چه کنم ؟" گفت "میخواهی مداوا شوی؟"

گفتم "مداوا میشوم ؟"

گفت " هشتاد بیست " 

گفتم منظورت چیست 

گفت روانشناسان میگویند ۸۰ در صد بیشعورها درمان نمیشوند 

۲۰ درصد درمان می شوند 

من جزو ۲۰ درصدها هستم 

و تو هم میتوانی جزو ۲۰ درصدها بشوی ولی اول باید بخواهی


گفتم " من به خانمم گفتم یکماه فرصت میخواهم " گفت " کم است "


یک تخته چوب به من داد با یک کیسه پر از میخو گفت به هر که فحش دادید یک میخ بزن ، به هرکه طعنه زدی یک میخ بزن ؛ به هر که از بالا نگاه کردی و با غرور و تکبر و به هرکه دستور دادی ،زیانی رساندی ،خیانتی کردی ، کاری که مربوط به تو به یکی دیگر محول کردی یک میخ بکوب و ... ، برو ۴۰ روز دیگر بیا ... برو


در این ۴۰ روز من یک کیلو میخ دیگر هم اضافه تر خریدم و این تخته پشت و رو پر از میخ شد . نگاه کرد گفت خیلی بیشعوری !!!! یعنی تو این ۴۰ روزه این همه آزار به این و آن رساندی ؟


چه کنم ؟ چهل ساله اینطوری هستم عادت کردم .


روانشناس گفت یک مژده به تو میدهم همین که میخ ها را زدید پیدا است که میخواهید ادم بشوی


برو این ادم هائی که آزار دادی پیدا کن و عذر خواهی کن و حلالیت بطلب دل های که شکوندی به دست بیاور ، هر گفت باشد حلال کردم یک میخ بکن برو چهل روز دیگر بیا


رفتم و چهل روز بعد آمدم ، خدا را شکر میخی دیگر به تخته نمانده


اما خیلی دیگر عوض شدم


تا تخته را دید یک نگاهی کرد و سرش را انداخت پائین

گفتم چرا اینجوری نگاه میکنی ؟

گفت تو با هر حلالیت میخ را کشیدی ، اما بجای میخ ها نگاه کن . با دلهای که سوزاندی میخواهی چه کار کنی؟ 

با آبروهائی که بردی میخواهی چه کار کنی ؟ 

با حق های که پایمال کردی را میخواهی چه کار کنی ؟

و با...

برو فکری به حال اینها بکن. ؟


" بزرگترین درد بشری در قردن بیست و یکم ؟ " که از جهل ،کفر، شرک، ظلم و ... بالاتر است می باشد. 

بیشعوری است!؟


بیشعوری فحش نیست ، 

بیشعوری توهین نیست ، 

بیشعوری بیماری و درد است :

بیشعور میداند و خطا میکند .

اما جاهل نمیداند و خطا میکند .


چقدر مردم ازاری میکنیم ؟، 

چقدر به اطرافیانمان لطمه میزنیم ؟ 

چقدر دانسته بدی می کنیم ؟


 ☀️✍بیشعوری اثر دکتر خاویر کرمنت

Hadi 

🕌

🏵💍

Ⓜ️🏵♻️🌀🏵♻️🌀